fredag 3 februari 2012

Happy friday!!!

Hej hopp härligt med fredag och strålande sol!
Jag fick en stund över att hälsa på här... 
Efter att barnen och jag satte i oss en kalorifylld lunch, med Amerikanska pannkakor och blåbärs sylt och bacon. Trodde att jag sen raskt skulle hoppa in i termobyxorna och ta oss ut på bus i snön och pulkafärd med så mycket energi i oss. Men det blev kaos och lilla minsta blev urtrött och det va bara att gunga vagnen inne, medans jag diskade undan. 
Sen får jag och lilla stor tjejen vänta på att lilla ska sova klart. Det blev film med strålande solsken utanför och jag tog fram kameran för att visa en av mina nya mattor som kom hem igår, jag är så himla glad för mattorna. Får visa resten av mattorna senare. Här är bilder från vårt vardagsrum  som vi snart ska starta renovering på. Än så länge är väggarna vita och eldstaden ser ut som den gör, kommer bli en fin förrändring sen, har en bra plan.

Älskade rosenkelim....Mattor värmer ett rum tycker jag!


En bricka från 1800 talet tar upp mattans mörka på ett bra sätt.

Ska skaffa lite nya kuddar som tar upp mattans färger, funderade på svarta kuddar men grågrönt eller gammalrosa skulle oxå passa. Eller om man kom över rosenkelim kuddar eller mormoskuddar med svart bas och broderi i blekta färger.. mmm mumsigt!


Ett nytt litet skåp från Nina Vintage står skymd bakom där... Visade sig vara ett gammalt gammalt klockskåp, tur att vi köpte översta delen oxå, som var separerad från skåpet. 
Vi kommer hålla dessa separerade, men om vi får för oss att sätta ihop dom och renovera tebax till en klocka så funkar det. Överskåpet ska jag visa, kommer hamna i lilla badrummet ( wc:n under ombyggnad) som badrumsskåp. Ganska skoj att en gammal klocka blir nu ett häftigt badrumsskåp ;) 


Rosenkelim...


Ha en mysig helg...
Nu tar vi snart pulkan i högsta hugg och drar ut på aktiviteter ;)

2 kommentarer:

rosenälvorna sa...

He, mattan var det första jag lade märke tll när jag tittade på bilden, helt underbar. Är den begagnad eller var har du funnit den? kan säga att den skulle stå högt på min önskelista:) Ja, de där planerna man har för dagen blir inte alltid som man tänkt när man har små gullisar hemma:) Kram Christina

LOPPISLIV sa...

Himmel en sån vacker matta ni har, just en sådan skulle jag vilja i vårt vardagsrum. Har sett att Mio har en liknande, och jag letar efter en stor matta just nu, har tittat på en massa olika men kan inte bestämma mig....ohhhh nu blev jag sugen på en rosenkelim igen :-)) Verkligen Superfin!!! Blir så ombonat och mysigt med lite färg....Kram Paula